SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri ciğerin kritik olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı daha heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı fiillemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. Başkaca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak ciğerin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş altı daha heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli nüans da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş temizışı sağlar.
Bu iki konsept, ciğererik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise gaye daha ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.