Tabiattaki tüm güzelliklerin davetine belirtik olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye başlangıçladığı senelerde tanışacakları değişkin sanat aktivitelerinden pozitif olarak etkilendikleri aprintr. Tüm bu sanat dalları ortada hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişsel ve toplumsal vürutimleri derunin eğitimciler, erken evetşta edinilen yapıcı müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu alışveriş, nene karnında başlamış olan tabii bir ilişkidir. Valide kalbinin ritmik atışlarını dokuz kamer boyunca dinleyen süt kuzusu, bilhassa duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bunların anlamlarına karşı romanesk bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanılamayabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylediği sakin melodileri, doğumundan sonra da tanılamadığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her harsün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, nene ile süt kuzusu ortada oturmuş, müzikal bir romanesk demetdır. Aynı ölçübile fiillevseldir bile; annenin, çocuğuna, düzlemın uyumak derunin emin bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, süt kuzusu – nene – ata ortada kurulacak musiki bağı, ileride evetşayacakları romanesk ilişkileri sağlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıkan çocuk, kendini sağlıklı bir yetişkin meydana getirecek etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir önem verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği bayıla bayıla ekler. Dış cihan ile ilişkilerinde musiki, onun derunin yararlı bir iletişim kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her bugün boşlama edilen sistemli ve kapsamı geniş musiki eğitimi, doğru şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı derunin, fiziksel ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten mahrum kalınmaktadır. Burada, bilgi bilimleri ve yabancı zeban kadar derslerin çok önemli bulunduğunu bilici ve sanat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden hileıkoyacağını” düşünen nene-babaların da, bilgelik eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. Musiki eğitiminin, uzun dönemde akademik başlangıçarı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç araştırmaya iz verelim: