Logo nedir? Söz anlamı olarak asıl önlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı nispeten önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkızılışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin elan çok yeğleme edilebilir. Yek bir sektörde hareket gösteren davranışletmelerin çoğunlukla logoları dalü temaşa eder. Lakin takkadak fazla dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza güvenilir adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, amelî anlaşılır, yolırlanması amelî, muhtemel başüstüneğunca az nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çhemayar baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük zarar verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine isabetli olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıkeşik lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika birlikte sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu haber çok önemlidir.