Logo nedir? Lügat valörı olarak mahiyet kontralığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan şahsiyet veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çhileışmasını yapacak şahsiyet veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde canlılık gösteren işçilikletmelerin ekseri logoları kesimü temaşa değer. Lakin yekten zait kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çhileışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, emeksiz anlaşılır, geçekırlanması emeksiz, kabil olduğunca az sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çeşit baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya şanlı beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine amelî olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katısilsile lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran üstelik dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bili çok önemlidir.